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lunes, 14 de agosto de 2017

LOW "Astrocrushing/Sinestesia Letárgica" RHAHN INTERVIÚ .:. Necesitamos una revolución musical, cultural y política ya


Low Rhahn es un francotirador sónico del estado de Paraíba en Brasil que volca su amor por el shoegaze y la música espacial en constantes ediciones mensuales a través de sus diferentes alias, Sinestesia Letárgica, Astrocrushing, Psychocancer, et al. Pese a su juventud lleva ya una connotada carrera a sus espaldas y acaba de publicar uno de los mejores álbumes shoegazers del presente calendario. Nos referimos por supuesto al fascinante "Look Down" firmado por su proyecto Astrocrushing. De su trabajo y visiones hablamos con este frontman psicodélico brasileño, uno de los más gratos descubrimientos de Perú Avantgarde de las últimas jornadas. Keep the ethereal dreams alive!!!

Por favor cuéntanos ¿cómo fue tu primer acercamiento a los sonidos alternativos del shoegaze y el ambient? ¿Qué bandas escuchabas de adolescente?

R- Conozco el shoegaze a través del post-punk. Escuché a Joy Division y estuve buscando algo nuevo así que encontré en mi adolescencia a Sonic Youth y My Bloody Valentine. Entonces llegué a conocer la conexión del ruido y el sonido ambiental, llegando a escuchar el rock espacial de Pink Floyd y la música ambiental de Brian Eno.

¿Cómo es la escena alternativa en el lugar donde vives?

R- La escena musical en la que vivo es silenciosa. Sólo tenemos una casa de espectáculos subterráneos y por lo general sólo tocan bandas de metal y punk. De hecho aquí sólo existe mi proyecto como algo shoegaze en la ciudad.

Lanzas varios álbumes cada temporada con todos tus diferente proyectos especialmente con Astrocrushing. Cuéntanos la historia detrás todas aquellas bandas y cómo consigues hacer cosas tan increíble en tan poco tiempo, te imagino pasar cada fin de semana solo en el estudio de grabación.

R- Entré en el mundo de la música cuando tenía 14 años cuando gané mi primera guitarra. Empecé a escuchar bandas de grunge como Nirvana y formé mi primera banda llamada Genes Kamikaze, pero no duró mucho más allá que algunos demos. En 2008 me uní como bajista y vocal de apoyo en una banda alternativa llamada No Utero, pero tampoco funcionó. Luego formé otros proyectos, como la banda Luxo Radioativo que duró 3 años e hice mis primeros tres conciertos en mi vida. En 2012 hice el proyecto Psychocancer, la banda tuvo varias influencias de post-punk, psychedelic y shoegaze. Con esta banda tuve más de 10 shows en vivo y terminó el 2015. Fue entonces cuando empecé con Sinestesia Letárgica con Nefelibata en voces y sintetizadores y yo en guitarra y voz. Hice muchos otros proyectos de ruido, proyectos post-punk que no resultaron en nada hasta que en 2016 hice astrocrushing.

Todas mis músicas son grabaciones en casa. Tomo una guitarra y la inspiración viene a mí y comienzo a componer y grabar. Enciendo mi notebook, enchufo una guitarra prestada Memphis, y comienzo a trabajar hasta que termine la canción. La mezcla sale en hasta cuatro canales.

La única grabación que hice en estudio fue un single de Luxo Radioativo y Psychocancer.



¿Cuál es el registro del cual estás más orgulloso?

R- Mi orgullo fueron los dos últimos álbumes de astrocrushing. Allí hice lo que realmente quería, ya que sonaba.

Además de Lovesliescrushing, Slowdive, My Bloody Valentine, Brian Eno... ¿qué otros músicos han influenciado tu arte?

R- Mis influencias son principalmente las bandas Pink Playground, Windy & Carl, Astrobrite, Birds of Passage, Spacemen 3, Velvet Underground, Jesus and Mary Chain, Brian Jonestown Massacre, Flying Saucer Attack, Loop, Main, Landing y otros.

Cuéntanos sobre tu equipamiento. ¿Qué herramientas y software utilizas?

R- Uso una guitarra Memphis prestada y una laptop con los softwares Cubase, Sonar, Reaper, Kontakt y Guitar Rig.

¿Cómo son vuestros conciertos y cómo ha sido el feedback de los medios musicales?

R- Mis primeros conciertos fueron sensacionales y el público de mi ciudad no esperaba eso. Esto me hizo muy contento. En cuanto a las grabaciones, para muchas personas suena extraño porque para ellas es algo nuevo. Mi voz suena como si estuviera en una habitación extraña y cargada donde las letras apenas se comprenden, pero esta es mi intención en las grabaciones, quiero que suene extraño.

¿Qué bandas brasileñas te gustaría recomendarnos? Además de Os Mutantes por supuesto. 😊

R- Recomiendo las bandas Pin Ups, Low Dream, Loomer, The Sorry Shop, Wry, Second Come, Venus in Fuzz, brincando de deus, Old Magic Pallas, Moonrise. La lista es larga.

Por favor menciona 10 discos que te hayan arruinado la mente de una hermosa nueva manera

R- Los albuns que cambiaron mi vida fueron Bloweyelashwish (1994 - Lovesliescrushing), The Velvet Underground y Nico (1967 - Velvet Underground), Destination Ecstacy (2011 - Pink Playground), Live at Pompeii (1972 - Pink Floyd), Safranin Sounds (2012 - Ceremony), Synthstatic (2004 - Skywave), Crush (2001 - Astrobrite), Pygmalion (1995 - Slowdive), Delirium (2011- The Underground Youth) y Sound of Confusion (1986 - Spacemen 3).



¿Cuáles son los futuros movimientos / planes para tu música?

R- Mis planes son grabar nuevas músicas, tocar en una gira mundial y revolución musical.

Muchas gracias para la entrevista man, si hay  algo que quisieras añadir este es el momento. Buen vuelo colega.

R- Agrego que necesitamos una revolución musical, cultural y política. Revolución ya!



LOW  "Astrocrushing/Sinestesia Letárgica" RHAHN INTERVIÚ .:. We need a musical, cultural and political revolution already

Low Rhahn is a sonic sniper from the state of Paraíba in Brazil who turns his love for shoegaze and space music into constant monthly editions through his different aliases, Sinestesia Letárgica, Astrocrushing, Psychocancer, et al. In spite of its youth already holds an outstanding career to its backs and has just released one of the best shoegazers albums of the present calendar. We refer of course to the fascinating "Look Down" signed by his project Astrocrushing. About his work and visions we speak with this Brazilian psychedelic frontman, one of the most pleasant discoveries of Peru Avantgarde of the last seasons. Keep the ethereal dreams alive!!!

Please tell us how did you first approached to the alternative shoegazer and ambient sounds? What bands were you into as a teenager?

R- I got to know shoegaze through post-punk. I listened to Joy Division and was looking for something new and found in my teens Sonic Youth and My Bloody Valentine. Then I got to know the interlacing of the noise and the ambient sound, getting to hear Pink Floyd's space rock and Brian Eno's ambient music.

How is the alternative scene in the place you live?

R- The music scene where I live is quiet stationary. We just have an underground show house and usually only play metal and punk bands. In fact here only exists my project like shoegaze in the city.

You release several albums every season with all your different projects specially with Astrocrushing. Tell us the story behind all those bands and how you managed to make so amazing stuff in such little amount of time, I imagine you pass every single weekend in the recording studio.

R- I entered the music world when I was 14 when I won my first guitar. I started listening to Grunge bands like Nirvana and formed my first band called Genes Kamikaze, but it did not last long beyond a few demos. In 2008 I joined like bass player and back-vocal in an alternative band called No Utero, but it also did not work. I then formed other projects, such as the Luxo Radioativo band that lasted 3 years and did my first three live shows in my life. In 2012 I made the project Psychocancer, the band had several influences of post-punk, psychedelic and shoegaze. With this band I had more 10 live shows and ended in 2015. That's when I started with Sinestesia Letárgica with Nefelibata on vocals and synthesizers and I on guitar and voice. I did many other projects noise, post-punk projects that did not result in anything until in 2016 I did the astrocrushing.

All my musics are recordings at home. I just take a guitar and the inspiration comes to me and I start composing and recording. I turn on my notebook, i plug in a borrowed Memphis guitar, and i start working until I finish the song. The mix comes out in up to four channels.

The only recording I did on the studio was a single from Luxo Radiotivo and Psychocancer.




Which is the record that has made you proud the most?

R- My pride was the last two albums of astrocrushing. There I did what I really wanted as it sounded.

Besides Lovesliescrushing, Slowdive, My Bloody Valentine, Brian Eno... which other musicians influenced your art?

R- My influences are mainly the bands Pink Playground, Windy and Carl, Astrobrite, Birds of Passage, Spacemen 3, Velvet Underground, Jesus and Mary Chain, Brian Jonestown Massacre, Flying Saucer Attack, Loop, Main, Landing and others.

Tell us about your equipment. What tools and software do you use?

R- I use a borrowed Memphis guitar and a notebook with the Cubase, Sonar, Reaper, Kontakt and Guitar Rig software.

How are your live concerts and how has been the feedback from music media?

R- My first gigs were sensational and the audiences in my city did not expect that. This made me very pleased. In the matter of recordings, for many people it sound strange because to them it is something new. My voice sounds like I'm in a strange, stuffy room where the lyrics are barely understood, but this is my intention in the recordings, i want that sounds strange.

Which brazilian bands would you like to recommend us? Besides Os Mutantes of course. 😊

R- I recommend the bands Pin Ups, Low Dream, Loomer, The Sorry Shop, Wry, Second Come, Venus in Fuzz, brincando de deus, Old Magic Pallas, Moonrise. The list is long.

Please mention 10 discs that fucked up your mind in a beautiful new way.

R- The albuns that changed my life were Bloweyelashwish (1994 - Lovesliescrushing), The Velvet Underground and Nico (1967 - Velvet Underground), Destination Ecstacy (2011- Pink Playground), Live at Pompeii (1972 - Pink Floyd), Safranin Sounds (2012- Ceremony), Synthstatic (2004 - Skywave), Crush (2001 - Astrobrite), Pygmalion (1995 - Slowdive), Delirium (2011- The Underground Youth) and Sound of Confusion (1986 - Spacemen 3).



Which are the future movements / plans for your music?

R- My plans are to record new musics, to play on tour world and musical revolution.

Thanks a lot for the interview man, if there’s something you’d like to add this is the moment. Buen vuelo colega.

R- I add that we need a musical, cultural and political revolution. Revolution already!


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